Etc...
Příčiny vzniku etc…
Vladimír Mišík je zakladatelem a hlavním motorem do rocku 2020 aktivně
hrající formace s názvem Etc... Tento pamětník rockové scény Československa prošel od počátku
své kariéry mnoho skupin a vždy to byly skupiny
dobré a zajímavé. Již v sedmnácti letech vyjel Mišík se skupinou
Matadors (Malej zvon co mám) do východního Německa. Ale jeho první
kapelou byl Uragán. Postupně se
dostal až do Flamenga a Blue Effectu.
Společně s Radimem Hladíkem a Jiřím Kozlem postavili kapelu bluesově orientovanou. The Special Blue Effect. Po nějaké době, po zájezdech, po natočení prvního singlu a prvního LP a po polském několika týdenním turné, ze skupiny odešel. Byl propuštěn údajně pro své „chování a manýry rockové hvězdy“. Bylo to hlavně proto, že do kapely přišel další zpěvák. Lešek Semelka. Chvíli to vypadalo na to, že snad budou dva zpěváci ve skupině. Ale nebyli. Semelka zůstal a Mišík byl odejit pod záminkou, že má hvězdné manýry. A byl zase bez místa. Zase bezprizorní zpěvák.
Společně s Radimem Hladíkem a Jiřím Kozlem postavili kapelu bluesově orientovanou. The Special Blue Effect. Po nějaké době, po zájezdech, po natočení prvního singlu a prvního LP a po polském několika týdenním turné, ze skupiny odešel. Byl propuštěn údajně pro své „chování a manýry rockové hvězdy“. Bylo to hlavně proto, že do kapely přišel další zpěvák. Lešek Semelka. Chvíli to vypadalo na to, že snad budou dva zpěváci ve skupině. Ale nebyli. Semelka zůstal a Mišík byl odejit pod záminkou, že má hvězdné manýry. A byl zase bez místa. Zase bezprizorní zpěvák.
Tři neděle nic nedělal a pak zavolala Jan Erno Šedivý. Do
telefonu údajně řekl:
„Hele, ty prej s těma Blue Effectama nezpíváš? Tak pojď k nám!
Flamengo dobrý, ne, vole?“
|
Po rozpadu Flamenga ještě udělal kapelu Formace. Ale to byla
krátkodobá kapela, ve které ale hráli Jiří Kozel, Karel Jahn, Petr Pokorný a
Michal Vraček. Chvíli taky zpíval v Andrštově Energitu. Jenže Andršt s příchodem
Emila Viklického začal hudbu obracet směrem k Mahavishnu Orchestra a
takový virtuóz na kytaru Mišík není, aby stačil na jazzrock této kvality.
Vznik Etc...
Když dostal v Energitu padáka rozhodl se konečně
postavit si vlastní kapelu. To bylo na sklonku roku
1974. důvod proč si chtěl postavit vlastní kapelu byl jednoduchý. Když byl několik týdnů bezprizorní, hledal zaměstnání u agentur. Jenže tam nějakého Mišíka neznali. Tam znali jména jako Olympic, Blue Effect, Gott. Mišík pochopil, že si musí vybudovat jméno. Když již existovala skupina, vždy se na plakátech psalo: Vladimír Mišík a Etc… každý z muzikantů mohl svobodně odejít, pokud měl potřebu, ale skupina byla Mišíka. Dával ji dohromady s Vladimírem Padrůňkem, Miroslavem Hrubým, kytaristou Petrem Kulichem Pokorným. Po dvou měsících se k nim přidal houslista Jan Hrubý. V plánu bylo hrát melodický rock a zpívat česky. Sílu a krásu českých textů poznal Vladimír při svém hostování v jiné kapele. Ta se jmenovala Čundrground, kde se hrály věci Vladimíra Merty. Taky chodil na koncerty Šafránu.
1974. důvod proč si chtěl postavit vlastní kapelu byl jednoduchý. Když byl několik týdnů bezprizorní, hledal zaměstnání u agentur. Jenže tam nějakého Mišíka neznali. Tam znali jména jako Olympic, Blue Effect, Gott. Mišík pochopil, že si musí vybudovat jméno. Když již existovala skupina, vždy se na plakátech psalo: Vladimír Mišík a Etc… každý z muzikantů mohl svobodně odejít, pokud měl potřebu, ale skupina byla Mišíka. Dával ji dohromady s Vladimírem Padrůňkem, Miroslavem Hrubým, kytaristou Petrem Kulichem Pokorným. Po dvou měsících se k nim přidal houslista Jan Hrubý. V plánu bylo hrát melodický rock a zpívat česky. Sílu a krásu českých textů poznal Vladimír při svém hostování v jiné kapele. Ta se jmenovala Čundrground, kde se hrály věci Vladimíra Merty. Taky chodil na koncerty Šafránu.
Kapela sice hned od začátku dělala vlastní věci, ale na
playlistu měla i skladby oblíbených Rolling Stones. Dokonce hráli na koncertech
i několik vlastních instrumentálek. Po krátké době z Etc… odešel Pokorný,
který šel hrát do Countrybeatu Jiřího Brabce. Na jeho místo přišel geniální
kytarista: Jiří Jelínek. Jelínek toho ale po sobě nezanechal mnoho. Dnes ho
můžeme slyšet na Mišíkově prvním LP, kde je ve skladbách Já mám schůzku o půl páté, Lady Vamp, U kiosku, Pomalu v revolver se ztrácí
síla. Po letech, to bylo v roce 1987,
mu vydali v Pantonu EP se skladbami Mlýn, U kiosku, Než spadla klec, Pomalu v revolver se ztrácí síla,
Dubová
kulička. Jiří Jelínek trpěl
maniodepresivními stavy. Jeho snahy o sebedestrukci nakonec byly úspěšné. Na
jeho místo nastoupil František Francl. Manažerku dělala skupině Hanka
Hermannová.
První LP: Vladimír Mišík
Etc… již existovalo a fungovalo, ale
Mišík měl potřebu udělat vlastní desku se skladbami, které v Etc… nehráli.
A tak deska vznikla se spoustou hostů, s kamarády. Je hodně akustické na
tehdejší dobu. Jenže tak to Mišík chtěl. Celkovým dozorem nad aranžemi byl
pověřen Pavel Fořt a ve studiové kapele byli samozřejmě i členové Etc….
Na desce, a stejně tak i po celou další existenci Etc…,
se prolínají nejrůznější hudební vlivy. Na texty básníků Václava Hraběte,
Josefa Kainara, Jiřího Dědečka, Františka Gellnera a dalších skládali muzikanti
Etc… hudbu s prvky jazzu, rocku, folku, blues. Mišíkovi se na této desce
podařilo definovat české uvolněné městské písničkářství. Tomu hodně pomohl i
producent desky Hynek Žalčík. Nahrávky vyzněly naprosto přirozeně, bez
jakéhokoli náznaku módních vlivů. Našel pro sebe ten pravý výraz a protože to
věděl, již zůstal stále stejný. Do dnes. Mišík je rockový písničkář.
Jak působí čerstvě natočená deska
kompaktně, tak kompaktně působila i kapela na koncertech. František Francl s Vladimírem
Padrůňkem se dokonale sehráli a Padrůněk se zase rytmicky spojoval s bubeníkem
Anatoli Kohoutem. Francl patřil v té době bezesporu ke kytarové špičce a o
skupině se mluvilo jako nejlepší rockové sestavě té doby. Zvuk charakterizoval
elektrické housle Jana
Hrubého, hutná rytmika a neustálé impulzivní reakce jednotlivých
muzikantů mezi sebou. Zpěv byl do celkového soundu zcela integrován a tak se
ani nedá mluvit o tom, že by Etc … byla doprovodnou skupinou Vladimíra Mišíka.
Po vydání LP se rozjel Mišík a etc… jako dobře namazaný stroj.
Jen personální změny skupinu trápily. O této době Mišík řekl: „Franta Francl s Vláďou
Padrůňkem odešli hrát jazzrock k Martinu Kratochvílovi a my s Honzou
Hrubým jsme zůstali sami. Na různá doporučení jsme vzali Jirku Veselého a
bubeníka Jirku Šusteru, od Countrybeatu se vrátil Kulich. A to byla pohoda.
Hrálo se nám dobře, bylo hodně kšeftů, objížděli jsme, co se dalo – od hospod
až po kulturáky. Takový je úděl českého profíka dodnes.“
Vladimír Mišík a Etc … 2
Od roku 1976, kdy udělal V. M. první
desku uplynuly čtyři roky a Supraphon vydal v roce 1980 druhou (!) LP.
Jmenovala se jednoduše: Vladimír Mišík
Etc..2. Desku natočilo Etc… ve složení: Vladimír Mišík - zpěv, kytara a harmonika, Jan Hrubý – housle,
Petr Pokorný – kytara, Jiří Veselý – baskytara, akordeon, syntezátor, Jiří
Šustera – bicí, perkuse. Jako host se nahrávání zúčastnil ještě Jiří Kolář,
který na desce nahrál klavír, anglický roh, hoboj, klarinet a syntezátor.
Jiří Černý v recenzi desku
charakterizoval takto: „… už obě předchozí alba, která Vladimír Mišík natočil
po svém odchodu od Blue Effectu … byla událostí. Posunula rockový žánr svou vyhraněností, bezprostředností a
původností a objevnými texty nejen v očích odborné kritiky; získala i
desetitisíce gramofonových konzumentů a pozdvihla jejich vkus. Výuka české
literatury sotva přiblížila Kainarovu poesii – o Hrabětově ani nemluvě –
školákům tolik, jako pár muzikantů kolem Mišíka … Mišík, jehož autorský rukopis
už rozeznáváme od jiných, složil sám a nebo s jinými sedm melodií,
Variacemi na renesanční téma pak svou nejkrásnější. Působivější melodie již
letos těžko vznikne … Zpívá stále výrazněji a úsporněji, ve smyslu přesněji.
Jen kdyby mu bylo občas víc rozumět, říkám si třeba při Mertově Na okraji, a
tuším, že v tom už má asi Mišíkovo dobré chtění své meze …Takto
podpovrchová, velkorysá v pojetí a poctivá v detailech je celá deska.
Z mnoha jejích drobných nápadů a několika taktových meziher by někteří
skladatelé nadělali i čtvrthodiny filmové hudby …“ (Melodie 9/1980).
K básním Václava Hraběte se
dostal Mišík ne nějakou náhodou. Vždy četl poezii. A četl také sešitky poezie,
které redigoval Miroslav Kovářík. Protože se mu Hrabětova báseň líbila, začal
se pídit po sbírce. Jenže žádná nebyla. Hrabětovy básně se rozšiřovaly
přepisováním na psacích strojích jako samizdatová literatura. Na stroji
přepsanou sbírku STOP-TIME sehnala někde manažerka Hanka Hermannová..
Zajímavé je také to, proč
další desky měly v názvu pouze číslici. Mišík o tom mluvil v Letním
rozhovoru s Ondřejem Bezrem: „… Dvojka nedostala žádný název proto, že nám
′vyšší místa′ v Supraphonu neschválila naše návrhy. Jeden z návrhů
byl ′Vyjel jsem šestnáct pater′, což je verš z textu Sladké je žít (paradoxně
od amerického levicového básníka Langstona Hughese, jinak autora takových
′perel′ jako Balada o Leninovi…(. Jenže to se textové komisi nelíbilo, protože
′u nás přece žádné americké mrakodrapy
nejsou … Ještě absurdnější bylo nepovolení názvu ′Královský večer′, což je
jedna z Kainarových básní, kterou jsme už léta hráli Čundrgroundem a
chystali jsme se ji dát na desku Etc.. Je to krásná básnička o zamilovaném
klukovi, který čeká na děvče, ono pořád nejde, z tramvají vystupují úplně cizí
lidé, ten kluk je nejdřív rozpačitý, ale ve finále hoří láskou, což Kainar
popsal veršem ′autodafé zaživa′. Z toho textu je absolutně jasné, o co
jde, ale bolševik se bál, že by to mohlo evokovat Jana Palacha a pro jistotu
nám tu písničku zatrhl a s ní i další možný název. Po téhle zkušenosti
jsme už s nikým dál nechtěli
dohadovat a desky jenom číslovali...“.
Průůůser
Na začátku osmdesátých let byli Vladimír Mišík etc … na vrcholu.byli velice populární,
koncertů bylo dost a všichni vydělávali docela hodně peněz. O organizační věci
se staral kapele Miroslav Hrdina, který byl šéfem zvukařů ve Středočeském
krajském kulturním středisku. Ten upozorňoval kapelu na to, že „přátelé“ z agentury
kapelu bedlivě sledují a čekají na chybu. Chybou například bylo, že skupina na
koncertě nedodržovala tak zvaný repertoárový list. A na koncertě se mohlo hrát
jen to, co povolila agentura a ne něco jiného! Průser přišel po koncertě v Lucerně. © by Prax52
Zrušen
Dlouho
pil Vladimír Mišík mocipánům krev a ti jen čekali na záminku, jak se ho
elegantně i neelegantně zbavit. Ta „záminka“ přišla v říjnu 1982 na
koncertě v pražské Lucerně na společném koncertě s Marsyas. Tehdy byl
o vynucené přestávce promítnut na obrovské trenýrky, visící nad pódiem, nevinný
famácký filmík Miroslava Čtvorsjuka o zmíněném letenském bardovi. Tři týdny na
to (sic!), v listopadu 1982, bylo kapele oznámeno, že nedodržela podmínky
a schválený program a že ... u agentury končí. A tak tento administrativní
zásah ukončil činnost Etc…, jedné z nejlepších českých rockových kapel v historii.
Cílem útoku byla ale jednoznačně eliminace jejího zpěváka Vladimíra Mišíka.
Vyplývá
to z faktu, že Mišík byl sice vyřazen z agenturní evidence, ale
skupina byla nabádána, aby zůstala pohromadě a pokračovala s jiným
zpěvákem (dokonce zpěvačkou). Vláďa na to vzpomíná v knize hudebního
publicisty Ondřeje Bezra Letní rozhovor: „Z Etc... tehdy
čišela obrovská svobodomyslnost. Nehráli jsme na festivalu politické písně v Sokolově
(tam bylo zpěváků a skupin! v seriálu bigbeat ČT to hodně účastníků
popíralo – ale autoři jim to připomněli. . . . lhát se nemá!), nedělali jsme
texty o únoscích letadel (viz Olympic), nechodili jsme na večírky s hlavním
´dohlížitelem´ na kulturu soudruhem Millerem... Neměl jsem nikdy potřebu s bolševikem
vyjít a po hospodách jsem se netajil svými názory. A to na Letné fízlové
věděli. Když došlo k naší ´neplánované´ popularitě a bez problémů jsme
vyprodali Lucernu, dostali jsme se do hledáčků estébáků.“ Skupina ještě chvilku
čekala jestli se nastalá situace nějak vyřeší, ale verdikt komunistických mocenských
složek byl ještě tvrdší než se čekalo a ještě dnes z něj mrazí: „ZÁKAZ AŽ DO ÚPLNÉHO ZAPOMNĚNÍ“. Dovedete
si to dnes představit? Někdo z vlády
řekne zakázat. No, tak to tenkrát bylo. Čtyřicet roků nám vládli komunisté a
dnes na to spousta lidí zapomíná.
Znovu s …Etc
K nahrání
třetího alba tedy již nedošlo, nicméně mezi lidem rockovým se rozšířila
nahrávka ze zkoušky souboru, která obsahovala materiál na nové LP a která byla
nazývána prostě „tou třetí deskou“. Obsahovala poetické, ale i hodně husté
Dědečkovy texty (textově ještě přispěli V. Merta a také sám Mišík) a dost
konvenovala s dobou, v níž rockovou hudbu čekalo dvouleté temno, charakterizované
zakazováním kapel a zoufalými nápisy na zdech – „Nechte zpívat Mišíka!“. Sám
interpret dnes v seriálu Bigbít tvrdí: „Takový disidenti na tom byli
daleko hůř – byli zavřený a tak podobně. Já jen nemohl provozovat svoji
profesi. Nicméně ty dva roky pro mě byly dost krušný, protože mi zakázali dělat
to, co jsem měl nejradši – hudbu.“
Přibližně po dvou letech absolutní
beznaděje, utápěné v pivu a destilátech, a občasných koncertů na černo
(např. Ondřejov) povolily ledy a Mišíkovi bylo umožněno polooficiálně
vystupovat. „Povolili mi akustickej klubovej pořad, když mi z asi
čtyřiceti písní schválili asi dvanáct. Nesměl jsem texty Suchýho, Dědečka,
Buriana, Merty, mohl jsem jen Kainara a sebe.“ (V. Mišík v seriálu Bigbít)
Začal tehdy jezdit občas v duu občas v triu, jako v dobách
Čundrgruntu (většinou ho doprovázeli buď V. Veselý nebo Olin Nejezchleba z kapely
Marsyas či J. Hrubý). Tři čtvrtě roku hrál Mišík s tímto komorním
seskupením aby
pak postupně došlo – koncem roku 1985 – k regulérnímu návratu Etc... v plné rockové sestavě, přičemž z té původní zbyli jen dva – samotný pronásledovaný frontman a jeho „dvorní“ houslista Jan Hrubý. Nové obsazení Etc… se hemžilo hvězdami a přineslo i jedno velké překvapení – poprvé se na rockových pódiích objevil jako člen souboru písničkář Petr Skoumal, skvělý skladatel a zpěvák, známý z dua Vodňanský & Skoumal a jak o sobě prohlašoval, také „nejstarší rocker ve střední Evropě“ (skutečně – takový kmet Petr Janda je o čtyři roky mladší – pozn. Autora). Takže tehdejší navrátivší se Etc… tvořili: Vladimír Mišík (voc, acc g), Jan Hrubý (vln), Vladimír „Guma“ Kulhánek (bg, ex-Blues Band, ex-Stromboli), Stanislav „Klásek“ Kubeš (lg, bvoc, ex – Sk. F. R. Čecha, ex-SLS ), Petr Skoumal (ks, bvoc), Jaroslav „Olin“ Nejezchleba (vcl, g, bvoc, ex-Marsyas), Pavel Skala (ds, ex-OK Band, ex-Karamel ).
pak postupně došlo – koncem roku 1985 – k regulérnímu návratu Etc... v plné rockové sestavě, přičemž z té původní zbyli jen dva – samotný pronásledovaný frontman a jeho „dvorní“ houslista Jan Hrubý. Nové obsazení Etc… se hemžilo hvězdami a přineslo i jedno velké překvapení – poprvé se na rockových pódiích objevil jako člen souboru písničkář Petr Skoumal, skvělý skladatel a zpěvák, známý z dua Vodňanský & Skoumal a jak o sobě prohlašoval, také „nejstarší rocker ve střední Evropě“ (skutečně – takový kmet Petr Janda je o čtyři roky mladší – pozn. Autora). Takže tehdejší navrátivší se Etc… tvořili: Vladimír Mišík (voc, acc g), Jan Hrubý (vln), Vladimír „Guma“ Kulhánek (bg, ex-Blues Band, ex-Stromboli), Stanislav „Klásek“ Kubeš (lg, bvoc, ex – Sk. F. R. Čecha, ex-SLS ), Petr Skoumal (ks, bvoc), Jaroslav „Olin“ Nejezchleba (vcl, g, bvoc, ex-Marsyas), Pavel Skala (ds, ex-OK Band, ex-Karamel ).
Kapela
se rozhodla vzít do repertoáru pouze jediný text – Mišíkův „Dopis“ – z období
těsně před zákazem (hudbu pak markantně přepracovala), neboť chtěla vytvořit
zbrusu nový repertoár. K tomu tak trochu svádělo i celkem neobvyklé
nástrojové obsazení – v Etc... se poprvé za existenci souboru objevily
klávesy a navíc za nimi seděla tak kvalitní skladatelská a aranžérská osobnost.
Takže očekávání, co udělá případná souhra Hrubého houslí s barvami
Skoumalova keyboardu, bylo značné, a také se splnilo – tak „širokého“ zvuku
(jak tvrdí Mišík), kapela dosud nedosáhla.
Prakticky
ihned po nazkoušení repertoáru šla skupina do studia, aby natočila skvělou a
již tedy oficiální desku Vladimír Mišík & Etc... 3 ze
které, jak říká Olin Nejezchleba v seriálu Bigbít „ ... je přímo cítit, že
všichni měli po tom zákazu, zase hodně velkou chuť něco dělat ...“ Je pravda,
že příchodem nových členů se hudba Etc… obarvila nejen co se týče hudebních
ploch, neobvyklých nástrojových souher a aranžmá, ale také co se týče forem – s Gumou
přišlo blues a se Skoumalem zase melodické písničky. Navíc měl Mišík opět
šťastnou ruku s výběrem textů, opřel se hlavně o J. Dědečka a
Kainara, dále o P. Šruta, Václava Hraběte a jeden text dodal sám. Takže od
první odpodlahovky Dobrý ráno s Gumovou malbou na bezpražcovou baskytaru,
přes ulítlý Kubešův heavy rock Vanda a Žanda, Skoumalovo ponuré Deja vú,
briskní a smutně rozjuchané Kdo příjde po mě, sférické a fascinující Hrubého
sólo v Mišíkově skladbě Samotáři až po závěrečnou zasněnou píseň Tma stéká
do kaluží s textem od V. Hraběte, zní Etc... sice jako zkušená muzikantská
parta, která ale jakoby se napila elixíru mládí. Album bylo dobře hodnoceno i
odbornou kritikou a nové skladby vřele přivítala i široká fanouškovská obec.
O rok později zamířila skupina (stále ve stejné sestavě) opět do studia, aby natočila album Vladimír Mišík & Etc…
jeho natočení mezi muzikanty vypukly určité rozmíšky a
třenice ohledně prosazení většího vlivu na další směřování skupiny i samotný
chod Etc... To všechno nakonec vyvrcholilo odchodem nespokojeného J. Hrubého z kapely.
Bravurní houslista se vrátil k Prokopovi do Framus 5 a kapelu opustil i Petr
Skoumal, kterého vzhledem k jeho věku přece jen začalo unavovat to
neustálé ježdění ze štace na štaci, a tak se začal věnovat vlastním projektům
ve svém domácím studiu. Později začal spolupracovat s písničkářem Janem
Burianem.
V roce 1988 došlo v souboru k dalším
změnám – na postě kytaristy se objevil vedle Kubeše Pavel Skála (ex-Marsyas,
ex-Nahlas) a místo bubeníka Skaly (po epizodě u Nahlas odešel do novo-popového
Žentouru) přišel bubeník, který s Etc… hrál už na konci prvního období –
Ivan Kadaňka. Na saxofon pak často hostoval Ivan Myslikovjan (ex-Buty).
Ono
politické napětí let 1988 – 89 poněkud uvolnilo řemeny spoutané kultuře a
zejména v rocku se děly věci, do té doby nevídané. Toto samozřejmě Mišík
pociťoval a napadlo ho tak trochu oživit staré dobré časy. Proto se duch
nevydané „trojky“ přenesl i do přípravy materiálu na novou desku. Skupina z „trojky“
vybrala čtyři skladby, z nichž jedna dala i název albu – „20 deka duše“.
Protože se deska natáčela v předrevoluční atmosféře roku 1989 a na Supraphonu už
neexistovaly textové komise, prošlo úplně všechno. V textech má hlavní
slovo J. Dědeček, něco je od Merty, Mišíka, Šruta. Hudebně se Etc... jakoby
vrátili někam ke svému druhému albu z osmdesátého roku, však také, jak již
bylo naznačeno, spousta materiálu vznikla někdy v té době. Deska je
uceleným dílem, z kterého dýchá nepopsatelná instrumentální lehkost a
skladby jako Dvacet deka duše, Sadem, lesem, parkem nebo Co ti dám se svoji vnitřní pokorou k textu,
jsou cítit Šmajdák a ploužáky tím
správným odérem bezprostřednosti, bravury a jemnosti.
Album
se domíchávalo přesně 17. listopadu 1989 a když o půl roku později vyšlo, bylo
všechno jinak. V. Mišík pak mohl před koncertem Rolling Stones, kde Etc…
předskakovali, na otázku manažera slovutné kapely, jestli nemá trému vystoupit
před 120 000 lidmi, bezelstně odpovědět: „Ale kdeže, v listopadu 89 jsem
hrál na Letné a tam jich tehdy bylo tři čtvrtě miliónu!“
Vladimír
Mišík pak asi dva roky poslancoval ve Federálním shromáždění a s kapelou
vystupoval zřídka. Ale hned poté, co si odbyl svoji občanskou povinnost, se na
rocková pódia vrátil. Soubor Etc... si pak po celá devadesátá léta udržoval
svoji vysokou instrumentální kvalitu, dovednost napsat výbornou písničku a
procházel jimi s grácií protřelého elegána, který zná a ví mnoho, ale
nepotřebuje to nikomu dokazovat. Jen sem tam občas něco prohodí. Dnes se píše rok 2011 a Vladimír Mišík vydal
zase po letech vnikající Album Ztracený podzim. A tak si myslím, že to
s ním bude asi stejné jako s Rolling Stones – dokud je Mr. D nevezme
k sobě, budou hrát a skládat a bavit nás
Co se zachovalo do r. 1989:
TV clipy:
„Samotáři“ (1985), „Důvěrné
sdělení“ (1985), „Variace na renesanční téma“ (1985), „Jam session s J. S. Bachem“
(1985), „Dopis“ (1987), „Malá paní“ (1987), „Vanda a Žanda“ (1987), „Doteky“
(1988), „Co ti dám?“ (1989), „Možná“ (1989), „Dobrý ráno“ (1989), video-úryvky
skladeb z akce „Vítfest 89“ („Možná“, „Dobrý ráno“), video z akce
„Koncert pro Arménii“ (1989,„Variace na renesanční téma“, „Obelisk“, „Špejchar
blues“), Mišík na Letenské pláni 1989 („Variace na renesanční téma“), „Koncert
pro všechny slušný lidi“ (1989, „Sladké je žít“ společně s Blue Effect a
ASPM), „Koncert věnovaný všem ohroženým druhům za mřížemi“ (1989, „Co ti dám?“,
„Tvé oči (táhnou Evropou)“)
Diskografie LP a CD
Vladimír Mišík 1976,
Supraphon
Vladimír Mišík & Etc…: 2 1980,Su
Vladimír Mišík & Etc…: 3 1987, Su
Vladimír Mišík & Etc…: 3 1987, Su
Možná“ / Doteky 1987, Su
Vladimír Mišík & Etc…: 4 1987,
Su
Špejchar blues / Královský
večer 1989, Su
Co ti dám? / Tvé oči 1989, Su
20 deka duše 1990,
Su
Jen se směj 1993,
Bonton
Špejchar 1994
Město peřin 1996
Sony/Bonton
Nůž na hrdle 1999,
Sony/Bonton
20deka duše 2001,
Sony/Bonton
Umlkly stroje 2004,Sony/Bonton
V seriálu
BIGBÍT skladby:
„Vanda
a Žanda“ (1987)
„Doteky“
(1988)
Hudební
ukázky z období ′TOTÁLNÍLHO ZÁKAZU′. Záznamy jsou z tehdejších
studentských Leninových kolejí v Brně
(nahrával jiří liber):
Nahrávky s Jiřím
Jelínkem
© by Petr Hrabalík
Za mě naprosto signifikantní kapela své doby. Jejich náboj, energie a nápady mě baví i po více než třiceti letech, co je poslouchám. Na jejich popud jsem si zjistil, jak vybrat lesní roh a kromě kytary se začal učit i na něco méně typického pro big beat. Protože tím oni jsou naprosto typičtí. Super článek. Díky! :)
OdpovědětVymazat