Goldscheider
publikoval v hudebním časopise Melodie, když jí šéfoval Dr. Lubomír
Dorůžka. V Československém rozhlase měl pořad Mikro pop abeceda aneb Abeceda
pop music Mikrofóra. Přispěl více než 200 hesly do Encyklopedie Jazzu a moderní
populární hudby (Supraphon, 1986). Byl také aktivním diskjockeyem, který
vyhrával své pořady po divadlech a klubech. Jeho hlavním zájmem byla především
černošská hudební scéna: soul, blues, rhythm & blues. Později se věnoval i
skladatelské činnosti. Skládal pro Hanu Hegerovou, Karla Černocha, Evu
Pilarovou a četné další interprety. Produkoval desky Nadě Urbánkové, Martinu
Kratochvílovi, Věře Špinarové a dalším.
Od konce sedmdesátých let začal
nahrávat pod jménem Odysseus pro firmu Panton na syntezátorech vlastní skladby.
Ty se dostaly i do rozhlasu, televize i filmu.
V roce
1981 Goldscheider emigroval do Velké Británie. Zůstal v Londýně. U firmy
Red Bus Records vydal hned v roce 1981 dvě alba Themes for a One Man Band
Vol. 1 a 2. V roce 1983 si založil firmu Romantic Robot, která vydávala
software a hardware. Byly to třeba Music Typewriter, Multiface, Videoface,
Multiprint a jiné.
V roce 1991 produkoval dvoj-CD, jehož hudba byla zkomponována v koncentračním táboře v Terezíně – Terezín: Hudba 1941–44. Zahrnovala i dětskou operu Brundibár skladatele Hanse Krásy na libreto Adolfa Hoffmeistera. Goldscheider vydal dvoj-CD u své londýnské firmy Romantic Robot. V roce 2003 pokračoval s CD vlastních skladeb se Smíšeným sborem Pavla Kühna pod názvem titulní Stabat Mater. V roce 2006 vydal u své firmy Romantic Robot album The Song Of Songs. Na albu vystupují s jeho Romantic Robot Orchestra Jaroslava Maxová a Jaroslav Březina.
Jaroslava Maxová (Horská)
Jaroslav Březina
Britská gramofonová firma A Little Beat Different vydala v roce 2018 jeho sólovou LP desku.
V roce 2016 vydal fotoknihu A Life in Pictures o dirigentu Jiřím Bělohlávkovi a v roce 2020 vyšel první díl jeho knižních pamětí, Cílené náhody.
Opravil a doplnil © by Alexander Goldscheider 2022
Žádné komentáře:
Okomentovat