Ondřej Konrád
Publicista, bluesový
harmonikář , zpěvák i textař se narodil 29. listopadu 1950 v Praze. Vystudoval SVVŠ (my jsme tehdy neměli Gymnázium, ale Střední všeobcně vzdělávací školu na tři roky). Maturoval v roce 1969. Od
mládí přispíval do hudebních i jiných časopisů. Především to byly Aktuality
Melodie, Melodie, Gramorevue, Mladý svět, Populár, Pop Music Expres. Po roce
1989 to byl hlavně měsíčník Rock & Pop. Podílel se na produkci alb Marthy
Elefteriadu a nebo Michala Kocába či Pražského Big Bandu. Konráda zajímalo
především elektrifikované blues. To sám hrál a také o něm psal. Ondřej Konrád
začínal koncem šedesátých let minulého století jako autodidakt své hraní na
ústní harmoniku.
Sice pod
vlivem bílého blues, především Johna Mayalla, se ale celkem logicky obrátil k černým
bluesmenům. Jeho vzory byly Little Walter, Junior Wells, Charlie Musselwhite,
James Cotton a nebo Big Walter Horton. Nechal se též inspirovat Paulem
Butterfieldem. Jako hráč na elektrifikovanou ústní harmoniku je v Československu
rozhodně jedničkou.
Natáčel pro spoustu skupin a
zpěváků. Od Karla Gotta přes Pavla Bobka až po Jazz Q Martina Kratochvíla a
Žlutého psa Ondřeje Hejmy. Nahrával v Berlíně se Stefanem Diestelmannem a
v Polsku natáčel s otcem polského blues Tadeuszem Nalepou a dodnes
jsou jeho harmoniková sóla velmi vydařená a oslovují další generaci mladých
bluesmenů.
V letech, po roce 1990,
byl publicisticky činným především pro měsíčník Rock & Pop, kam přispíval svými články
o blues i jazzu.
Hrál v bluesové skupině Gumbo a spolupracuje a hostuje
ve spoustě dalších bluesově orientovaných kapelách. V posledníc letech hraje na harmoniku ve skupině Blues Session.
https://www.discogs.com/artist/1432911-Ond%C5%99ej-Konr%C3%A1d
© by Ivan a Petr Poledňákovi (kráceno)
Žádné komentáře:
Okomentovat