pátek 24. července 2020

The Sinners


The Sinners
V Českých Budějovicích na konci roku 1964 začala vznikat big beatová skupina, která dostala název The Sinners – Hříšníci. Zakládajícími členy byli Jindřich Herbst jako sólový kytarista,doprovodný kytarista František Hubač, baskytarista Bohuslav Vávra a bubeník Petr Doležal. Nástrojové vybavení bylo na tehdejší dobu poměrně dobré. Sólový kytarista Herbst, zvaný Inďa, vlastnil dvě elektrické kytary československé výroby – Graciosso a Futurama. Zesilovač byl domácí výroby s výkonem4 Watty, přičemž reprobox byl přestavěné rádio. Doprovodný kytarista Hubač byl vybaven také československou elektrickou kytarou. Byla to lubová Jolana, na kterou si vydělal letní brigádou o prázdninách. Zesilovač domácí výroby měl výkon 2,5 Wattu a reprobox byl opět z přestavěného rádia. Baskytarista měl nástroj ve tvaru houslí (podle baskytary Paula McCartneyho z Beatles), kterou vyrobil Jindřich Herbst. Ozvučen byl ze všech nejlépe. Byl to zesilovač reprobedna z maďarské promítačky 16mm filmů o výkonu 7,5 Wattů. Bubeník hrál na bicí soupravu Amati Kraslice. Na tehdejší  dobu to byla velmi slušná výbava. Na repertoáru skupiny byly skladby anglických The Shadows.
V únoru 1967 odešel ze skupiny jeden ze zakladatelů a sólový kytarista Jindřich Herbst. Od března do května šedesátého sedmého roku hrál v The Sinners sólovou kytaru Ladislav Němeca ten byl v červnu vystřídán kytaristou z plzeňské skupiny Black Stars, který se jmenoval Oldřich Říha.  Jejich repertoár v té době tvořily převážně skladby skupin Cream a Who. Mateřskou scénou byl „Armáďák“, dnes Dům kultury Slavie. Že to nebyli žabaři se projevilo tím, že skládali i vlastní skladby, které dokonce nahrávali pro jihočeský rozhlas. To nebylo v tehdejších časech jen tak. To byly fantastické úspěchy.
Jenže! I když byli na big beatových přehlídkách v Budějovicích a Písku na druhém místě a o rok později v Budějovicích byli první a propracovali se i na 1. československý beatový festival v Praze, měli The Sinners jen lokální význam. Do celorepublikového povědomí se nepropracovali. Bylo to dáno i tím, že jejich nahrávky z jihočeského rozhlasu nezařadil nikdo do celorepublikových stanic Radio Praha a nebo Radiožurnál. Jediným, kdo se prosadili, byli Oldřich Říha a Anatoli Kohout, který v The Singers v říjnu až prosinci roku 1967 také bubnoval.

Hudební ukázky:   Herbie Man – instrumentálka z roku 1978    Sluneční hrob – 2008, zpívá J. Zeman


© by Jan Křtitel Sýkora, doplnil Prax66 v roce 2019

Žádné komentáře:

Okomentovat