neděle 7. dubna 2024

Poznámky k Historii československého bigbeatu


7.4. - - - opravuji druhou polovinu L - Ž Historie cs bigbeatu. Jsem u Yatchmen !!!

                 O skupině nemohu najít žádné informace., kromě dvou nahrávek z Bigbítu a jedné fotografie.   Také dělám na textu o Karlu Knechtlovi. .... a poslouchám pana Ursiniho......všechny alba.





6.4.2024 - - - první polovina Historie cs bigbeatu A - K je na websharu v opravené verzi.

30.3. 2024 - - - Opravuji první polovinu Historie československého big beatu uloženou na webshare.cz. Vypadly z ní fotografie.

Po opravě opět uložím na https://webshare.cz/,   a tam to rychle najdete, když bnudete hledat: Prax 71.



25.3.2024 - Omlouvám se všem čtenářům, že jsem tak dlouho přepisoval informace Petra Jandy o Miroslavu Berkovi. Četl jsem si k tomu tři knihy - Petr Janda - Dávno, Petr Gratias - Cesty do rockového nebe a Historie klubu Olympik. A sjížděl jsem všechny alba Olympicu.  Také jsem opakovaně nahrál na webshare Houpačky manželů Černých. Hledejte Prax 71.  ...brou - - - jak říkal Jan Werich na dobrou noc.


23.3.2024 - na webshare jsem nahrál balík všech pořadů Jiřího a Miroslavy Černých, které se jmenovaly - Houpačka. Jiří Černý si nepřál, aby byly veřejně publikovány jeho pořady. Hrozilo tam nebezpečí stíhání za neautorizovné přehrávání skladeb. Z toho měl hrůzu. Ale nyní, v tomto roce 2024 - - - je to myslím jen připomínka pozapomenutých autorů, zpěvaček, zpěváků, skupin a pocta jim všem, že je vůbec někdo ještě poslouchá a že si na ně vzpomeneme. Hledejte "Jiří Černý - Houpačky - samizdat - Prax 71 - československý přepisovatel". 

Hezký poslech a bezvadnou zábavu při poslechu !!!


18. 3. 2024   Pokud chcete nahrávky, napište mi a já vám je pošlu přes úschovnu.

17. 3. 2024        Doplňuji informace o Miki Volkovi a Miroslavu Berkovi z Olympicu.

Stále doplňuji sborník The Rolling Stones: Still Alive (na této adrese: https://www.blogger.com/blog/posts/7545442206987364858?blogID=5610028181577099314#allposts

 

Takový jsem byl rocker a jazzman před cca 50 lety.
Zdravím všechny jazzmany a bigbeaty do Českého Těšína i Třince z Calgary!

 

25. 2. 2024     - - -    Dobrýden přátelé!  Dokončil jsem Encyklopedie československého jazzu.  Nyní pokračuji na doplnění The Rolling Stones: Still Alive. To jsem udělal ještě  před rokem 1989. Až to dokončím začnu opět dělat na Historii     československého bigbeatu, rocku, bluesrocku a jazzrocku. A potom budu  pokračovat v objevování  polské rockové scény.   

                                Děkuji neznámému čtenáři za informaci, že mohu ukládat na webshare. Už                                     jsem se  zaregistroval a trochu si server prohlédl a mám kam uložit                                                 československý rock.   . . . .  a vím kam ukládat  i jazz a fusion . . . .Děkuji!!!                                   (ale teď si jdu číst o Olympicu od Petra Jandy: Dávno (rozšířené vydání).                                       DĚKUJI ZA WEBSHARE!!!!!!!!!!!!!                 


12.2.2024 - - - - - - Přátelé čtenáři, badatelé, můžete mi napsat, kam mám uložit hudební soubory tak, aby jste se k nim dostali i Vy? www.ulozto.cz je pryč a nevím  kam mohu uložit svůj archiv. Poraďte.


4.2.2024 - do Encyklopedie československého jazzu jsem přidal Mirku Křivánkovou.

20.12.  začnu tady publikovat 



1.12.2023

pokud víte, kam mohu uložit dostupně ukázky nahrávek skupin, orchestrů, zpěvaček, zpěváků, napiště mi, prosim. Je to reklama na to, aby nebyli zapomenuti a třeba se zájemci a sběratelé inspirovali k tomu, že za pár korun mohou nahrávky stáhnout třeba z webů  www.supraphonline.cz, www.bonton.cz a dalších.
V mém věku to beru jako snahu ovlivnit mladé posluchače k tomu, aby poslouchali hudbu z minulého století! Od Hendrixe, Led Zeppelin, Kinks, Armstronga, Jazz Q Praha, Bowieho, Charlese Minguse, Weather Report, Milese Davise ... a stovky a stovky dalších!  Třeba i 

2.12.2023 - Pošlete mi, prosim, informace, kde mohu uložit soubory tak, aby jste se k nim dostali.

Já to beru jako službu a poctu všem našim jazzmenkám a jazzmenům, všem lidem kolem československého jazzu.  Často zdůrazňuji, že si spoustu jazzu můžete za pár korun koupit na www.supraphonline.cz a nebo na bontonu a i jinde.

Ale když poskytnu nějaké nahrávky, pak je velká šance, že čtenáři si pořídí nahrávky v leší kvalitě a třeba i všechny. Ne? Je to jinak?   Pomůžete mi?

Zdraví a čeká na pomoc

Československý přepisovatel alias Prax71 a nebo taky Bigbeatový skorohistorik.

(p.s. - pokud chcete něco z československého jazzu či rocku, napište mi, ale musím dostat Vaši mailovou adresu, abych Vám mohl nahrávky z encyklopedie a historie poslat)

1.12.2023

Jak se změnilo Ulož.to Disk 1. 12. 2023?

1. 12. 2023 došlo k výrazným změnám ve fungování cloudového úložiště Ulož.to Disk a PINKfile.cz. Změny jsou vynucenou reakcí na přicházející evropskou legislativu označovanou jako DSA.
Služby cloudového úložiště jsou od pátku 1. 12. 2023 přístupné pouze registrovaným uživatelům. Nově je obsah přístupný pouze těm uživatelům, kteří jej na úložiště sami nahráli.
Pokud za nových podmínek nemají platící uživatelé zájem službu nadále využívat, mohou své účty ukončit, nebo převést na bezplatný plán FREE. V takovém případě jim mohou být navráceny i dříve zakoupené Datové balíčky nebo i předplatná, a to v poměrné výši podle jejich čerpání.

Musím zjistit, jak mohu zajistit čtenářům přístup k ukázkám orchestrů, skupin, jednotlivých hudebníků. Pokud mi můžete poradit, napište mi, prosím! 

Pokud víte, kam mohu uložit dostupně ukázky nahrávek skupin, orchestrů, zpěvaček, zpěváků, napiště mi, prosim. Je to reklama na to, aby nebyli zapomenuti a třeba se zájemci a sběratelé inspirovali k tomu, že za pár korun mohou nahrávky stáhnout třeba z webů  www.supraphonline.cz, www.bonton.cz a dalších.
V mém věku to beru jako snahu ovlivnit mladé posluchače k tomu, aby poslouchali hudbu z minulého století! Od Hendrixe, Led Zeppelin, Kinks, Armstronga, Jazz Q Praha, Bowieho, Minguse, Weather Report, Milese Davise ... a stovky a stovky dalších! A nebo Otu Petřinu, Olympic,Synkopy 61, Futurum, Atlantis, Vulkán, Flamengo i Flamingo, Sunkopu OB Přerov . . . Strawberry Alarm Clock,  


Ulož.to mění své fungování. „Sdílení pirátského obsahu už není atraktivní byznys,“ hodnotí to Koubský

1. prosinec 2023











16. 11. - aktualizoval jsem informace o Růženě Rozině Jadrné. Prosím paní Evu S... , aby mi opět poslala poslaný dopis, protože se mi jej podařilo nechtěně totálně odmazat z počítače.

Zdravím všechny bigbeaty  ze Zlína, Vizovic, Českého Těšína i Třince!!!


11.11. - stále pracuji na Encyklopedii československého jazzu. Nyní je to právě Karel Růžička, pianista a potom to budou Dítka jazz rocku.  Přidal jsem do blogu Laco Décziho!!! Tenhle trumpeťák je, pro mne, hned po Miles Davisovi!!!

S bigbeatem vydržte, protožýe porom budu doplňovat skupiny z Čech.

2.11. 2023   Stále doplňuji Encyklopedii československého jazzu. K Československému big beatu se vrátím. Jenže taky musím doplnit The Rolling Stones: Still Alive a Stránky o polském blues a bluesrocku a jazzu! .... se z toho zvencnu..... zdravím Vás z Calgary domů do Evropy!  Za pár dnů se vrátíme zpět. Pokud máte informace k historii československého bigbeatu, pošlete mi je, prosim! 







19.10. 2023 - přidal jsem k Pavlovi Novákovi v jednom balíku všechny nahrávky, které s ním mám. Jsou tam. Všechny.

17.10. 2023 - uložil jsem do Historie československého bigbeatu  Historii brněnského bigbeatu i s hudebním archivem. Brněnský bigbeat  Jiřího Donné najdete tady: https://ulozto.cz/fm/my-files/8yoEEM9fVvDr
Stále připomínám, že spousty nahrávek najdete na www.supraphoneline.cz za pár korun a v perfektní kvalitě a to díky lidem ze Supraphonu i Bontonu. 

16. 10. jsem opravil heslo Otakar Jahn a to díky dopisům, které mi poslali Erik Jahn, Garika Jahnová a Ota Jahn. ještě jednou jim děkuji a Otakarovi Jahnovi děkuji za všechny jeho skladby a nahrávky, které se k nám posluchačům dostaly!!!!!

24.9. - doplnil jsem k Yvonně Přenosilové heslo, které o ní napsal Jiří Černý ve své knížečce Zpěváci bez konzervatoře, kterou mi v knihovně města Český Těšín odcizila Marie S. v polovině 70. let. Dodnes děkuji! .... a nahrávky jsou snad všechny.


22.9. - - - konečně jsem našel nahrávky skladby I´m Sorry i Roň slzy v podání Heleny Vondráčkové!!!! To, že to dokonale opajcovla i s nádechy od Yvonny Přenosilové, se dá pochopit, ale že na konci roku odzpívala skladu jako nejúspěšnější singl Supraphonu (což nebyly pravda) pro Supraphonkoktejlu 1964 to bylo přes čáru již tehdy. 

Přidávám k heslu Yvonne Přenosilová kapitolu z knihy Jiřího Černého Zpěváci bez konzervatoře.

12. 9. - - - doplnil jsem nahrávky v archivu Yvonny Přenosilové. .... a našel jsem i hanáckou verzi skladby Boty proti lásce (!). Hned ji uložim.
Sotva jsme se vrátili do Evrópy, hned jsme virus chytili  a tak jsem byl marodným, že jsme ani do Vizovic nedojéli, natož na Vsetin! 

6. září jsem doplnil nahrávky Mikiho Volka! Nějak jsem na něj pozapomněl. Omlouvám se. Jsou tam i dvě vulgární rarity. No mn mn mn...

5. září jsem doplnil informace a nahrávky u kytaristy Otakary Jahna ze skupiny Mefisto.

2. září - trochu jsem upravil články Jardy Merhauta. Vracíme se na zimu do Evropy. Na pár dnů končím.  . . . se mějte!!!!!

29.srpna 2023
Doplňuji nahrávky polských skupin 


26. srpna 2023  - - - Zdravím všechny čtenáře: Kanada, USA, Rakousko,Great Britain, Australia, Sveden, Slovensko, Německo, Španělsko,Portugalsko, Turecko, Chile (sic!), etc...etc...etc.... ... ... DĚKUJE Československý přepisovatel a všichni citovaní autoři!

Nezapomeňte, že si spousty nahrávek je možné koupit za 2US u www.supraphonline.cz a nebo www.bontonland.cz. Ale i jinde. ....a v prvotřídní kvalitě.



23. srpna jsem upravil heslo Jiří Černý (fotografie a archiv houpaček)
21. srpna doplnil jsem texty Petra Hrabalíka o českém punku. Děkujeme Petře Hrabalíku.

(https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Hrabalik, https://www.discogs.com/artist/1632301-Petr-Hrabo%C5%A1-Hrabalik) !!!

19.8.2023, Calgary

V 87 letech zemřela legenda české hudební publicistiky Jiří Černý


Vážení hudební přátelé a kamarádi, dnes odpoledne jsem se dozvěděl tu přesmutnou zprávu ...

Co k tomu říct? Že je Jirka nenahraditelnou ztrátou pro český národ a to nejen pro hudební společnost, to všichni víme.  

Díky Jiřímu většina z nás poznala spoustu krásné muziky a úžasných interpretů. Jirkovi dělalo největší radost, když se dozvěděl, kolik jsme kvůli němu zase utratili za vinyly, CD a jiná média.

Pro ty z naší party, kteří jsme ho v době, kdy už nemohl sám řídit, vozili na pořady, je to ještě horší. My jsme s ním určité období doslova žili. Vyzvedávali ho doma, cestou tam i zpět s ním probírali hudbu, jeho život a tak. Mně (nebyl jsem zdaleka jediný) se dokonce povedlo s ním sedět i na pódiu a pouštět mu CD nosiče dle jeho dispozic. 

Závěry akcí byly vždycky nádherné. Ten obdiv, láska a úcta publika, kterou pravidelně po zásluze dostával, ho neskutečně těšila a nabíjela. S každým si podal ruku, popovídal, fanynky bez ohledu na věk dostaly pusu ... Prostě ho všichni milovali!

A my řidiči jsme si pak vždycky oddechli, když jsme s ním těch 100 schodů v Čechovce o půlnoci vylezli a ohlídali, že je v bezpečí svého bytu. Ta artróza  v kolenou ho trápila čím dál víc. Ale nebyla šance mu v tomto pomoct. A že jsme se snažili, to ví Bůh (pokusy zařídit výtah do bytu atd.). Nechci tu rozepisovat detaily, co se dalo, kdyby ... většina z Vás ví ...

Stejně jako Vám, i mně bude Jirka strašně moc chybět ...

R.I.P. drahý kamaráde !

S velkým smutkem v duši  Ing. Petr Smetánka, Jiřího kamarád, IT podpora, řidič a spousta dalšího

P.S. Až zjistíte, kdy a kde bude definitivně pohřební obřad, dejte vědět. Napíšu to jako můj poslední zápis sem na tyto webové stránky. A ještě toto: chtěl zahrát "Až jednou červánky" od Ulrychovců https://youtu.be/A1YOjL0N_Q8 .Pokud jste někdo schopen o toto rodinu požádat, splníte Jiřímu poslední přání :-)



11.8. - přidávám skupiny na "J".

10.8. - přidal jem skupiny na G. .........   Skoro všechno se dá najít na ulozto.cz ale tady je to pohromadě.    ještě jsem přidal "Her Messed Klan Blues".  To je archivní lahůdka. získal jsem ji díky Liborovi Stržínkovi, z Vepřova.
hodně toho je na supraphoneline.cz. ale ne všechno. balím to do .zip........ s přibývajícím věkem pro mne začíná být deležité to, aby se co nejvíc dalo získat o historických skupinách česka a slovenska. slavných i zapomenutých a polozapomenutých.......doufám, že další sběratelé a hledači se inspirují a poučí i pobaví a potěší . . . . doufám a chci věřit, že hudba 60. a 70. let se neztratí. . . . . .   

6.8. - - -doplnil jsem nahrávky skupin začínajících na E.

5.8. - byl jsem líný a tak jsem přidal jen české srdce, dana bártu a davida kollera.
připomínám, že si desky zmíněných můžete za pár kaček koupit na supraphoneline.cz a nebo na Bontonlandu.

2.8. - dnes jsem přidal československé skupiny až po Čechomor. zítra začnene D


31.7. - dnes přidávám skupiny zařínající na B.

Připomínám, že hodně nahrávek si můžete pořídit za pár korun na www.supraphoneline.cz a nebo na Bontonland
Rychle najdete na ulozto.cz, když budete hledat prax 70.


17.7. -  Doplnil jsem nahrávky slovenských skupin do Historie Slovenského bigbeatu. A budu v tom pokračovat.

16. 7. - byl jsem 10 dnů na dovolené a tak Zkázu černé eskadry nedopíšu. přesunuju se do Kanady na zbytek léta.  Tam budu doplňovat hudbu k jednotlivým heslům Historie bigbeatu. Začnu koncem července. Věřím, že Vás potěším.
Přeji hezké léto všem čtenářům !!!!  



3.7. - jsem na straně 156 a kniha má 188. Snad to do odletu do Calgary dopíšu. psal jsem na stránky https://www.fronta.cz/ da jim mohu knihu stanislava bárty poslat, ale ještě se mi neozvali.... asi knihu vložím sem....  až se opět přemístíme do Kanady, doplním určitě hudbu do Historie čs  bigbeatu a taky  Encyklopedie čs jazzu.    ... se mějte!
Co dělá Mirek Bichler z Třince ?  V blogu najdete i nahrávky Mirka Nogy - třineckého blueamana číslo jedna!!! A to může potvrdit i profesor Petr Plachý, ktarý s ním hrál v Dělnickém domě Beatles, Animals i Rolling Stones!!!



15.6. ještě mi chybí cca 30 stránek Zkázy černé eskadry. A pak zase budu dělat na bigbeatu. Hudbu budu doplňovat do archivu od konce července v Kanadě.  ... u dcery v Kanadě.
... se mějte! Zdraví Karel Ševčík - Prax 70

6. června  - teď se relaxuji tím, že přepisuji knihu Stanislava Bárty z roku 1968 Zkáza černé eskadry. Tato kniha ukazuje, jaký bordel měli russáci ve své armádě. A jejich vedení? Banda nekompetentních politruků se Stalinem včele.   Až to doddělám, budu doplňovat nahrávky skupin.   Mějte se!!!


29. 5. - - - omlouvám se za pochybení - - - dal jsem alba polských The Blackout a The Breakout k textu o skupinách Tedeusze Nalepy.

26.5. začínám znovu aktualizovat informace o Vladimírovi Mišíkovi. 

7.5. jsem přidal do bigbeatu výbornou práci Daniela Heviera. Je to :

Vývoj a formovanie slovenského rocku v období 1960 – 1968

25. 4.  o skupině Breakout jsem heslo dokončil. Všechny nahrávky, i se singly, jsou v archivu. Nyní dělám skupinu Dżem, která spolupracoval i s Nalepou a jeho ženou Mirou Kubaszińskou.

1.4.2023   Zkontroloval jsem heslo Jiřího Černého a doplnil jsem několik textů a zkontroloval jsem Houpačky zda-li jsou všechny. Jsou tam všechny, které jsem získal. A také se podívejte do apendixu. 

Jiřímu Santanovi Černému přeji zdraví a mnoho šťastných dní a radosti !!!!! Velmi často na Vás myslím a vzpomínám na Vaše pořady  i ve Zlíně, pane Černý.

31.3. - začal jsem chystat Petru Janů

20.3.2023   Telefonoval mi Vojtěch Lindaur a upozornil mne na jeho práci 60 let vzdoru. Čeho, vole? Rock and rollu.  Tak jsem ji po mnoha letech zveřejnil a připomenul. Alespoň první čtyři díly.

12.3. 2023 - aktualizoval jsem Apendix - brněnský bigbeat

23.2.2023  Začal jsem dávat do blogu The Rolling Stones: Still Alive, které jsem dokončil na konci roku 1989 a v v průběhu let jsem si je ozvučil.

Zároveň jsem začal dávat na blog Polská scéna a The Rolling Stones: Still Alive , polské skupiny, zpěváky, instrumentalisty i zpěvačky a zpěváky.

Začal jsem oblíbeným Tadeuszem Nalepou i jego The Blackout i The Breakout.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.3. jsem opravoval legendární přerovskou skupinu Her Messed Klan Blues díky Milanu Mézlovi

21.2.  jsem aktualizoval Apendix 

17.2. jsem doplňoval informace o brněnských nezapomenutelných.

15.2.2023 - doplnil jsem informace a nahrávky u Framus Five.
Postupuji proti proudu času a doplňuji informace i nahrávky. Zdravím všechny čtenáře!!! Prax70 a Československý přepisovatel!!!!

4.2.2023 doplnil jsem heslo o skupině Bodláci z Uherského Hradiště!!! Našel jsem jednu skladbu - Má loď se loudá. Neboli Get Off Of My Cloud od Stones!!!
A ještě jem měl štěstí s textem a odkazem na You Tube!!!
Díky Josefu Halušicovi na Youtube, jsem získal nahrávku Má loď se loudá.
Mám šťastnou sobotu!!!

Následující týden ještě doplním něco o brněnském big beatu

1.2.2023
Doplňuji ještě jmenný rejstřík u některýc skupin.
Informace o brněnských skupinách jsou dokončeny.


7. 4. 2022
začal jsem doplňovat i informace o skupinách z Brna a jeho okolí.
doplňuji informace o již publikovaných skupinách (především jména a názvy skupin).



8.9.2021
Děkuji za poskytnutí nahrávek skupiny Synkopa OB Přerov, které mi poslal sběratel z Přerova, města Pavla Nováka, Jaroslava Wykrenta, Vladislava Pešky, Pavla Petrušky a také přerovského Jazzového festivalu!
Zdraví Prax69


Vážení čtenáři, historií skupiny Žlutý pes víceméně končí Historie československého big beatu, či rocku, jak chcete...  více už nebudu rozšiřovat informace o historii československého bigbeatu...jenmusím ještě přidat skupiny z Brna .... a zkupiny ze 

Zaznamenal jsem jen skupiny, které vznikly do roku 1980.
Na sborníku jsem pracoval od roku 2000 do roku 2020.
Nahrávky skupin jsem buď koupil a nebo nahrál ze svých SP, LP, CD a nebo někde stáhl, ale často i dostal od autorů či jiných sběratelů a archivářů a encyklopedistů.
 
Publikoval jsem jen několik nahrávek a nějaké fotografie každé skupiny - pro základní informaci o skupině a nebo hudebníkovi. I tak jsem porušil autorská práva.

Porušil jsem autorská práva majitelů hudby i fotografií, ale musíme si uvědomit, kolik lidí se zajímá o hudbu z let 60. minulého století. Kolik jich je? 
Mám zkušenost, že náctiletí a dvacetiletí kluci a holky se po pořadech, které dělám, ptali na další jména kytaristů, zpěváků, bubeníků, baskytaristů a na názvy alb a názvy dalších skupin. 

Pokud se Vaše děti a naši vnuci nedostanou k této hudbě přímo v rodině, pak se ke starší rockové, ale i jazzové, hudbě dostávají těžce a zdlouhavě.

To jsou důvody, proč jsem dal sborník na internet. Je to reklama a podpora toho, aby se mladé sběratelky a sběratelé, posluchačky a posluchači orientovali v historii československé rockové a jazzrockové hudby. Na www.supraphonline.www si většinu nahrávek můžete koupit doslova za pár korun.

Kdysi dávno Ing. Martin "Jazz Q"  Kratochvíl, můj oblíbený jazzový skladatel a hráč, zadal svým lidem v divizi Albatros, knižního vydavatelství firmy Bonton, zda by se Historie československého big beatu dala vydat knižně i s hudebními ukázkami. Výsledek analýzy byl negativní - příliš velké finanční náklady na fotografie a hudební ukázky. Nejistá  dlouhá návratnost finanční investice. Takže sborník nikdy nevyjde. Proto jsem jej pustil na internet. 

Nejsem nejmladší, nejsem už ani ve středním věku - to je důvod, aby moje encyklopedická práce nezmizela v propadlišti času a dějin.

Potěšilo mne, kolik lidí z Česka, USA, Kanady, Německa, Británie, Polska, Portugalska, Rakouska, Slovenska, etc...etc...etc... si stránky otevřelo, ale štve mne, že se nikdo neozval, nenapsal, neměl poznámky či připomínky, nebo i doplňující informace, vyjma jedné výjimky. A to Jaroslava Merhauta. A taky sběratele z Přerova, který mi poskytl nahrávky skupiny Synkopa OB Přerov. Kdysi je vydal Český radioservis - já jsem zaváhal, ale během velmi krátké doby je stáhli z prodeje, protože Bonton nedal svolení k jejich vydáním.


Tím končím.
Zdraví Prax70Calgar
Zdraví Prax68, Calgary


3 komentáře:

  1. Velmi hezky zpracovaná encyklopedie, je škoda, že dál nechcete pokračovat. Na takovémto díle je pořád možno něco vylepšovat a doplňovat. Já jsem třeba marně hledal heslo k mé oblíbené brněnské kapele Futurum. Ale na druhé straně jsem zde získal mnoho informací o kapelách a interpretech, které jsem zase tak moc neznal. Ale chápu, že pro člověka, který tráví spoustu času nad něčím, co dělá zadarmo, je důležitá alespoň nějaká zpětná vazba. Bohužel dnešní svět je přehlcen informacemi a k hudbě je úplně jiný přístup než za našeho mládí. Já jsem se narodil v šedesátých letech, vyrůstal v době normalizace, a tak vím, jak jsme si dovedli vážit třeba často obtížně získaných nahrávek kapel, které zrovna nebyly režimem propagovány, např. Pražský Výběr, apod. Dnes se dá z internetu stáhnout prakticky cokoliv bez větší námahy, máme tu stovky streamovacích služeb, úložišť. To má i svá pozitiva, protože člověk může objevovat věci, které neznal. Na druhou stranu já jsem spoustu svých oblíbených interpretů znal z koncertů, sledoval jsem jejich vývoj, mám doma jejich alba, a zajímal jsem se vždy o různé projekty, přestupy hudebníků mezi kapelami, různé sovislosti, atd. Dobu dospívání jsem zažil v osmdesátkách, které byly nesmírně inspirativní, a přinesly i pro bigbít mnoho nových impulsů. Chci vám poděkovat za vaši práci, určitě to má velký smysl. Díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobré shrnutí. Přeji vám mnoho úspěchů v další práci. Já si na popud vašeho a podobných webů (hlavně pak taky Vojta Lindaura a jeho pořadu) koupil kytaru a začal vzpomínat na naše telecí léta, kdy jsme šmelcovali bigbít v garáži u mého strýce. :) Sice to bylo jenom v té garáži, ale ty vzpomínky jsou moc příjemné. :)

    OdpovědětVymazat